Imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ilość punktów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1. Przeczytaj uważnie tekst.
Już wkrótce wakacje. Świadectwa rozdane, pożegnalna uroczystość zakończona. A nam tak jakoś trudno się rozstać. Zaczęliśmy rozmawiać o swoich wakacyjnych planach. Każdy marzy o wyjeździe. Hanka i Maciek wyjadą nad jezioro. Józek będzie wędrował z rodzicami po górach. Nad Morze Bałtyckie uda się Tomek. Będzie opalał się na plaży i brodził po morskim brzegu. Na pewno nazbiera dużo muszelek. Kasia wyjedzie do babci na wieś. W pobliżu rośnie las, a tuż za domem są łąki i pola. W czasie wypraw wszyscy zrobią mnóstwo zdjęć. Na zakończenie rozmowy pomyśleli o jednym. Szybko minęły te trzy lata.
2.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
*Dzieci podczas zakończenia roku szkolnego rozmawiały
- o urodzinach Janka
- o wakacyjnych planach
- o biwaku nad jeziorem
*W góry z rodzicami wyjedzie
a)Kasia
b)Hanka i Maciek
c)Józek
*Tomek nad Morzem Bałtyckim będzie
a)opalał się na plaży i zbierał muszelki
b)pływał żaglówką i łowił ryby
c)chodził po lesie i zbierał jagody
*W czasie wakacyjnych wypraw wszyscy zrobią
a)dużo kolorowych obrazków
b)mnóstwo zdjęć
c)wiele planów i map
3.Na konturowej mapce Europy zakreskuj obszar Polski
4. Tomek i Hania wyjadą na kolonię 25 lipca w środę wrócą do domu
po 2 tygodniach. Podaj datę i dzień ich powrotu?
5.Uzupełnij zdanie liczebnikami.
Tydzień ma (ile?). . . . . . . . . . . . . . ..dni. (który?). . . . . . . . . . . . . . .dzień tygodnia to poniedziałek, (który?). . . . . . . . . . . . .to środa, a (który?). . . . . . . . . . . . . . to niedziela. 6.Określ główne kierunki świata. W kratki wpisz brakujące nazwy.
TEST SPRAWDZAJĄCY WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW KLASY TRZECIEJ
Imię i nazwisko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ilość punktów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1. Przeczytaj uważnie tekst.
Już wkrótce wakacje. Świadectwa rozdane, pożegnalna uroczystość zakończona. A nam tak jakoś trudno się rozstać. Zaczęliśmy rozmawiać o swoich wakacyjnych planach. Każdy marzy o wyjeździe. Hanka i Maciek wyjadą nad jezioro. Józek będzie wędrował z rodzicami po górach. Nad Morze Bałtyckie uda się Tomek. Będzie opalał się na plaży i brodził po morskim brzegu. Na pewno nazbiera dużo muszelek. Kasia wyjedzie do babci na wieś. W pobliżu rośnie las, a tuż za domem są łąki i pola. W czasie wypraw wszyscy zrobią mnóstwo zdjęć. Na zakończenie rozmowy pomyśleli o jednym. Szybko minęły te trzy lata.
2.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
*Dzieci podczas zakończenia roku szkolnego rozmawiały
- o urodzinach Janka
- o wakacyjnych planach
- o biwaku nad jeziorem
*W góry z rodzicami wyjedzie
a)Kasia
b)Hanka i Maciek
c)Józek
*Tomek nad Morzem Bałtyckim będzie
a)opalał się na plaży i zbierał muszelki
b)pływał żaglówką i łowił ryby
c)chodził po lesie i zbierał jagody
*W czasie wakacyjnych wypraw wszyscy zrobią
a)dużo kolorowych obrazków
b)mnóstwo zdjęć
c)wiele planów i map
3.Na konturowej mapce Europy zakreskuj obszar Polski
4. Tomek i Hania wyjadą na kolonię 25 lipca w środę wrócą do domu
po 2 tygodniach. Podaj datę i dzień ich powrotu?
5.Uzupełnij zdanie liczebnikami.
Tydzień ma (ile?). . . . . . . . . . . . . . ..dni. (który?). . . . . . . . . . . . . . .dzień tygodnia to poniedziałek, (który?). . . . . . . . . . . . .to środa, a (który?). . . . . . . . . . . . . . to niedziela. 6.Określ główne kierunki świata. W kratki wpisz brakujące nazwy.
7.Dzieci wyjechały na wakacje. Podczas pobytu napisały list. Która koperta jest dobrze zaadresowana? Zaznacz ją.
O czym jeszcze trzeba pamiętać, aby list doszedł do adresata?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Napisz list z wakacji.(do koleżanki)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
9. Oblicz, ile jest kilometrów z Torunia do Kielc, jeżeli
z Torunia do Warszawy jest 209 km
z Warszawy do Radomia jest 1o5 km
z Radomia do Kielc jest 80 km
10.Po wskazaniu hasła w komputerze środki transportu encyklopedia multimedialna podała opcję:
transport wodny transport lądowy transport powietrzny
Aby więcej się dowiedzieć o podróżach koleją, należy wybrać opcję:
- transport wodny
- transport lądowy
- transport powietrzny
11.Wpisz brakujące stopnie przymiotników.
mały . . . . . . . . . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . .. słaby . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . najgorszy
12.Określ czas podanych czasowników.
śpiewałem
wypiorę
czekam
13.Połącz w pary nazwy pór roku i daty ich kalendarzowego początku.
21 III Wiosna
23 IX Lato
22 XII Jesień
22 VI Zima
14.Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
jasno
ładna
blisko
przypłynął
15.Dziadek Józka chce ogrodzić działkę w kształcie prostokąta, aby zwierzęta nie niszczyły upraw. Długość działki wynosi 12m, a szerokość jest 2 razy krótsza. Ile siatki musi kupić?
16.W ogrodzie są grządki z warzywami.
17.Podkreśl prawidłowy łańcuch pokarmowy.
- lis, bażant, liść ziemniaka, stonka
- bażant, lis, stonka, liść ziemniaka
- liść ziemniaka, bażant, stonka, lis
- liść ziemniaka, stonka, bażant, lis
18.Odmień czasownik
śpiewać w czasie przeszłym.
liczba. . . . . . . . . . . . . . . liczba. . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19.Napisz podane zdanie w liczbie mnogiej.
Chłopiec wyjedzie na wakacje.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20.Przeczytaj nazwy części rośliny zbożowej i zapisz w kółkach odpowiednie liczby.
21.Uzupełnij wyrazy właściwymi literami.
W czasie wakacji ...arcerze zorganizują ob...z w g...rach. Odwiedzą zap...yjaźnionych g...rali. Wspólnie będą odbywać krótkie wędr...wki. Obej...ą piękne ...afty oraz ciekawe ...eźby w drewnie.
22.Z tekstu wypisz po 3 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.
rzeczowniki
|
czasowniki
|
przymiotniki
|
|
|
|
23.Do podanych czasowników dopisz odpowiednie przysłówki.
czyta
skacze
śpi
jedzie
24.Za 4 czekoladki i 3 lizaki Kamil zapłacił 4zł 50gr. Jedna czekoladka kosztowała 90gr. Ile kosztował jeden lizak?
- 20gr C)40gr
- 30gr D)50gr
25.Dokończ zadanie i rozwiąż je?
Cysterna wraz z mlekiem waży 1t 250kg. Samo mleko waży 850kg.
Pytanie:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...?
26.Marek na kolonijnym balu tańczył po 4 tańce z sześcioma koleżankami. Każdy taniec trwał 3 minuty. Ile minut tańczył Kamil?
27.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
Kasia rozpoznała po liściach i owocach następujące drzewa:
A)sosna, klon, kasztanowiec
B)kasztanowiec, klon, dąb
C)kasztanowiec, lipa, klon
28.Oblicz sposobem pisemnym:
5768+1879= 3204- 765= 675 3= 6732: 7=
29.W piekarni sprzedano 56 bochenków chleba razowego, 3 razy więcej bochenków chleba pszennego niż razowego i 2 razy mniej bochenków chleba żytniego niż chleba pszennego. Ile bochenków chleba sprzedano?
KARTOTEKA SPRAWDZIANU
( zasady przydzielania punktów)
Numer zadania
|
Badana wiedza i umiejętności
|
Liczba punktów
|
1. 2.
|
Czyta tekst ze zrozumieniem i odpowiada na pytania. (przyznajemy 1p za każdą poprawną odpowiedź)
|
4 p
|
3.
|
Na podstawie mapy Europy zakreśla obszar Polski. (1p przyznajemy za poprawne zakreślenie obszaru Polski)
|
1 p
|
4.
|
Dokonuje obliczeń kalendarzowych. (za każde popranie wykonane działanie przyznajemy 1p)
|
2 p
|
5.
|
Pisze liczebniki w odpowiedniej formie. (za każdy prawidłowo wpisany liczebnik –1p)
|
4 p
|
6.
|
Określa prawidłowo kierunki na mapie. (za każdą prawidłowo wpisaną nazwę –1p)
|
3 p
|
7.
|
Potrafi prawidłowo zaadresować kopertę. (prawidłowo zaznaczone dwie koperty –2p, jedna koperta- 1p, prawidłowe udzielenie odpowiedzi na pytanie-1p)
|
3 p
|
8.
|
Samodzielne napisanie dłuższej wypowiedzi w formie listu.
|
5 p
|
9.
|
Oblicza sumy liczb. (za każde prawidłowo rozwiązane działanie 1p +1p za prawidłową odpowiedź)
|
3 p
|
10.
|
Wskazuje miejsce odszukania informacji w encyklopedii multimedialnej.
|
1 p
|
11.
|
Sprawdzenie umiejętności stopniowania przymiotników. (za dwa prawidłowo wpisane przymiotniki 1p)
|
3 p
|
12.
|
Określa czasy czasowników. (za każdą prawidłowa odpowiedź 1p)
|
3 p
|
13.
|
Zna pory roku i daty ich rozpoczęcia. (1p za prawidłowe połączenie pory roku z jej datą)
|
3 p
|
14.
|
Potrafi napisać wyrazy o znaczeniu przeciwnym. (za każdą prawidłową odpowiedź 1p)
|
4 p
|
15.
|
Sprawdzenie umiejętności obliczania obwodu prostokąta i rozumienia terminów związanych z porównywaniem. (za każde prawidłowo wykonane działanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
|
4 p
|
16.
|
Wyróżnianie linii prostopadłych i linii równoległych. (1p za każdą prawidłową odpowiedź)
|
4 p
|
17.
|
Potrafi rozpoznać i zakreślić prawidłowo zapisany łańcuch pokarmowy.
|
1 p
|
18.
|
Sprawdzenie umiejętności odmiany czasowników przez osoby i liczby w czasie przeszłym. (za czasowniki odmienione prawidłowo w liczbie pojedynczej-2p i w liczbie mnogiej- 2p
|
4 p
|
19.
|
Potrafi zapisać zdanie w liczbie mnogiej.
|
1 p
|
20.
|
Sprawdzenie umiejętności nazywania części roślin zbożowych. (za każde prawidłowo wykonane zadanie 1p)
|
5 p
|
21.
|
Sprawdzenie umiejętności pisania wyrazów z trudnościami ortograficznymi. (1p przyznajemy za dwa prawidłowo uzupełnione wyrazy)
|
5 p
|
22.
|
Sprawdzenie umiejętności rozpoznawania w tekście poznanych części mowy. (za dwie prawidłowo wpisane części mowy- 1p)
|
4 p
|
23.
|
Zna przysłówki i potrafi napisać je. (za każdy prawidłowo wpisany przysłówek –1p)
|
4 p
|
24.
|
Potrafi zamienić złote na grosze. (1p za prawidłowo zaznaczoną odpowiedź)
|
1 p
|
25.
|
Sprawdzenie umiejętności zamiany tony na kilogramy i dokonać obliczeń. (za każde prawidłowe obliczenie 1p +prawidłowo zapisane pytanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
|
4 p
|
26.
|
Potrafi prawidłowo wykonać obliczenia związane z mnożeniem. (1p za każde prawidłowe obliczenie + 1p za prawidłową odpowiedź)
|
3 p
|
27.
|
Rozpoznaje drzewa liściaste na podstawie liści i owoców. (prawidłowo zakreślona odpowiedź 1p)
|
1 p
|
28.
|
Sprawdzenie umiejętności wykonywania obliczeń sposobem pisemnym. (za każde obliczenie 1p)
|
4 p
|
29.
|
Rozwiązuje zadania tekstowe złożone. (za każde prawidłowe rozwiązanie 1p)
|
4 p
|
Granice punktowe i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności.
i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności. POZIOM
Wiedza i umiejętności z zakresu kompetencji
|
Bardzo niski 0 – 25%
|
Niski 26 –52%
|
Średni 53 – 78%
|
Wysoki 79 – 91%
|
Bardzo wysoki 92 – 100%
|
Komunikowanie się w języku ojczystym (maks. 44p)
|
0 - 11
|
12 -23
|
24 - 34
|
35 - 40
|
41 - 44
|
Komunikowanie się w języku matematycznym (maks. 29p)
|
0 - 7
|
8 -15
|
16 - 22
|
23 - 26
|
27 - 29
|
Znajomość środowiska przyrodniczego i społecznego (maks. 16p)
|
0 - 4
|
5 - 8
|
9 - 13
|
14 - 15
|
16
|
Wynik ogólny całego sprawdzianu (maks. 89p)
|
0 - 22
|
23 - 46
|
47 - 69
|
70 - 81
|
82 - 89
|
Opracowała Aleksandra Grzybowska
nauczyciel Zespołu Szkół im.Przyjaciół Przyrody w Występie
7.Dzieci wyjechały na wakacje. Podczas pobytu napisały list. Która koperta jest dobrze zaadresowana? Zaznacz ją.
O czym jeszcze trzeba pamiętać, aby list doszedł do adresata?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Napisz list z wakacji.(do koleżanki)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
9. Oblicz, ile jest kilometrów z Torunia do Kielc, jeżeli
z Torunia do Warszawy jest 209 km
z Warszawy do Radomia jest 1o5 km
z Radomia do Kielc jest 80 km
10.Po wskazaniu hasła w komputerze środki transportu encyklopedia multimedialna podała opcję:
transport wodny transport lądowy transport powietrzny
Aby więcej się dowiedzieć o podróżach koleją, należy wybrać opcję:
- transport wodny
- transport lądowy
- transport powietrzny
11.Wpisz brakujące stopnie przymiotników.
mały . . . . . . . . . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . .. słaby . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . najgorszy
12.Określ czas podanych czasowników.
śpiewałem
wypiorę
czekam
13.Połącz w pary nazwy pór roku i daty ich kalendarzowego początku.
21 III Wiosna
23 IX Lato
22 XII Jesień
22 VI Zima
14.Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym.
jasno
ładna
blisko
przypłynął
15.Dziadek Józka chce ogrodzić działkę w kształcie prostokąta, aby zwierzęta nie niszczyły upraw. Długość działki wynosi 12m, a szerokość jest 2 razy krótsza. Ile siatki musi kupić?
16.W ogrodzie są grządki z warzywami.
17.Podkreśl prawidłowy łańcuch pokarmowy.
- lis, bażant, liść ziemniaka, stonka
- bażant, lis, stonka, liść ziemniaka
- liść ziemniaka, bażant, stonka, lis
- liść ziemniaka, stonka, bażant, lis
18.Odmień czasownik
śpiewać w czasie przeszłym.
liczba. . . . . . . . . . . . . . . liczba. . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19.Napisz podane zdanie w liczbie mnogiej.
Chłopiec wyjedzie na wakacje.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
20.Przeczytaj nazwy części rośliny zbożowej i zapisz w kółkach odpowiednie liczby.
21.Uzupełnij wyrazy właściwymi literami.
W czasie wakacji ...arcerze zorganizują ob...z w g...rach. Odwiedzą zap...yjaźnionych g...rali. Wspólnie będą odbywać krótkie wędr...wki. Obej...ą piękne ...afty oraz ciekawe ...eźby w drewnie.
22.Z tekstu wypisz po 3 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.
rzeczowniki
|
czasowniki
|
przymiotniki
|
|
|
|
23.Do podanych czasowników dopisz odpowiednie przysłówki.
czyta
skacze
śpi
jedzie
24.Za 4 czekoladki i 3 lizaki Kamil zapłacił 4zł 50gr. Jedna czekoladka kosztowała 90gr. Ile kosztował jeden lizak?
- 20gr C)40gr
- 30gr D)50gr
25.Dokończ zadanie i rozwiąż je?
Cysterna wraz z mlekiem waży 1t 250kg. Samo mleko waży 850kg.
Pytanie:. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ...?
26.Marek na kolonijnym balu tańczył po 4 tańce z sześcioma koleżankami. Każdy taniec trwał 3 minuty. Ile minut tańczył Kamil?
27.Podkreśl prawidłową odpowiedź.
Kasia rozpoznała po liściach i owocach następujące drzewa:
A)sosna, klon, kasztanowiec
B)kasztanowiec, klon, dąb
C)kasztanowiec, lipa, klon
28.Oblicz sposobem pisemnym:
5768+1879= 3204- 765= 675 3= 6732: 7=
29.W piekarni sprzedano 56 bochenków chleba razowego, 3 razy więcej bochenków chleba pszennego niż razowego i 2 razy mniej bochenków chleba żytniego niż chleba pszennego. Ile bochenków chleba sprzedano?
KARTOTEKA SPRAWDZIANU
( zasady przydzielania punktów)
Numer zadania
|
Badana wiedza i umiejętności
|
Liczba punktów
|
1. 2.
|
Czyta tekst ze zrozumieniem i odpowiada na pytania. (przyznajemy 1p za każdą poprawną odpowiedź)
|
4 p
|
3.
|
Na podstawie mapy Europy zakreśla obszar Polski. (1p przyznajemy za poprawne zakreślenie obszaru Polski)
|
1 p
|
4.
|
Dokonuje obliczeń kalendarzowych. (za każde popranie wykonane działanie przyznajemy 1p)
|
2 p
|
5.
|
Pisze liczebniki w odpowiedniej formie. (za każdy prawidłowo wpisany liczebnik –1p)
|
4 p
|
6.
|
Określa prawidłowo kierunki na mapie. (za każdą prawidłowo wpisaną nazwę –1p)
|
3 p
|
7.
|
Potrafi prawidłowo zaadresować kopertę. (prawidłowo zaznaczone dwie koperty –2p, jedna koperta- 1p, prawidłowe udzielenie odpowiedzi na pytanie-1p)
|
3 p
|
8.
|
Samodzielne napisanie dłuższej wypowiedzi w formie listu.
|
5 p
|
9.
|
Oblicza sumy liczb. (za każde prawidłowo rozwiązane działanie 1p +1p za prawidłową odpowiedź)
|
3 p
|
10.
|
Wskazuje miejsce odszukania informacji w encyklopedii multimedialnej.
|
1 p
|
11.
|
Sprawdzenie umiejętności stopniowania przymiotników. (za dwa prawidłowo wpisane przymiotniki 1p)
|
3 p
|
12.
|
Określa czasy czasowników. (za każdą prawidłowa odpowiedź 1p)
|
3 p
|
13.
|
Zna pory roku i daty ich rozpoczęcia. (1p za prawidłowe połączenie pory roku z jej datą)
|
3 p
|
14.
|
Potrafi napisać wyrazy o znaczeniu przeciwnym. (za każdą prawidłową odpowiedź 1p)
|
4 p
|
15.
|
Sprawdzenie umiejętności obliczania obwodu prostokąta i rozumienia terminów związanych z porównywaniem. (za każde prawidłowo wykonane działanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
|
4 p
|
16.
|
Wyróżnianie linii prostopadłych i linii równoległych. (1p za każdą prawidłową odpowiedź)
|
4 p
|
17.
|
Potrafi rozpoznać i zakreślić prawidłowo zapisany łańcuch pokarmowy.
|
1 p
|
18.
|
Sprawdzenie umiejętności odmiany czasowników przez osoby i liczby w czasie przeszłym. (za czasowniki odmienione prawidłowo w liczbie pojedynczej-2p i w liczbie mnogiej- 2p
|
4 p
|
19.
|
Potrafi zapisać zdanie w liczbie mnogiej.
|
1 p
|
20.
|
Sprawdzenie umiejętności nazywania części roślin zbożowych. (za każde prawidłowo wykonane zadanie 1p)
|
5 p
|
21.
|
Sprawdzenie umiejętności pisania wyrazów z trudnościami ortograficznymi. (1p przyznajemy za dwa prawidłowo uzupełnione wyrazy)
|
5 p
|
22.
|
Sprawdzenie umiejętności rozpoznawania w tekście poznanych części mowy. (za dwie prawidłowo wpisane części mowy- 1p)
|
4 p
|
23.
|
Zna przysłówki i potrafi napisać je. (za każdy prawidłowo wpisany przysłówek –1p)
|
4 p
|
24.
|
Potrafi zamienić złote na grosze. (1p za prawidłowo zaznaczoną odpowiedź)
|
1 p
|
25.
|
Sprawdzenie umiejętności zamiany tony na kilogramy i dokonać obliczeń. (za każde prawidłowe obliczenie 1p +prawidłowo zapisane pytanie 1p + prawidłowa odpowiedź 1p)
|
4 p
|
26.
|
Potrafi prawidłowo wykonać obliczenia związane z mnożeniem. (1p za każde prawidłowe obliczenie + 1p za prawidłową odpowiedź)
|
3 p
|
27.
|
Rozpoznaje drzewa liściaste na podstawie liści i owoców. (prawidłowo zakreślona odpowiedź 1p)
|
1 p
|
28.
|
Sprawdzenie umiejętności wykonywania obliczeń sposobem pisemnym. (za każde obliczenie 1p)
|
4 p
|
29.
|
Rozwiązuje zadania tekstowe złożone. (za każde prawidłowe rozwiązanie 1p)
|
4 p
|
Granice punktowe i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności.
i procentowe poziomu opanowania przez uczniów badanej wiedzy i umiejętności. POZIOM
Wiedza i umiejętności z zakresu kompetencji
|
Bardzo niski 0 – 25%
|
Niski 26 –52%
|
Średni 53 – 78%
|
Wysoki 79 – 91%
|
Bardzo wysoki 92 – 100%
|
Komunikowanie się w języku ojczystym (maks. 44p)
|
0 - 11
|
12 -23
|
24 - 34
|
35 - 40
|
41 - 44
|
Komunikowanie się w języku matematycznym (maks. 29p)
|
0 - 7
|
8 -15
|
16 - 22
|
23 - 26
|
27 - 29
|
Znajomość środowiska przyrodniczego i społecznego (maks. 16p)
|
0 - 4
|
5 - 8
|
9 - 13
|
14 - 15
|
16
|
Wynik ogólny całego sprawdzianu (maks. 89p)
|
0 - 22
|
23 - 46
|
47 - 69
|
70 - 81
|
82 - 89
|
Opracowała Aleksandra Grzybowska
nauczyciel Zespołu Szkół im.Przyjaciół Przyrody w Występie